V predchádzajúcom článku sme objasnili časomieru a aj to, čo majú spoločné veršové systémy a hranie sa na pieskovisku. Ak ste nečítali predchádzajúci článok, odporúčame prečítať si ho pre lepšie pochopenie dnešnej témy, ktorou je sylabický veršový systém.
Horí ohník, horí na Kráľovej holi.
Ktože ho nakládol? — dvanásti sokoli.
Dvanásti sokoli, sokolovia bieli,
akých ľudské oči viacej nevideli!
Dvanásti sokoli, sokolovia Tatier,
akoby ich bola mala jedna mater;
jedna mater mala, v mlieku kúpavala,
zlatým povojníčkom bola povíjala.
Skúste nájsť všetky znaky sylabického systému. Znenie celej básne nájdete tu.
Ho/rí/ oh/ník, ho/rí/ // na/ Krá/ľo/vej/ ho/li./ 12a
Ktože ho nakládol? — dvanásti sokoli. 12a
Dvanásti sokoli, sokolovia bieli, 12b
akých ľudské oči viacej nevideli! 12b
Dvanásti sokoli, sokolovia Tatier, 12c
akoby ich bola mala jedna mater; 12c
jedna mater mala, v mlieku kúpavala, 12d
zlatým povojníčkom bola povíjala. 12d
Toto všetko sa v básni dalo nájsť:
Je teraz sylabický veršový systém zrozumiteľnejší? Dajte o tomto článku vedieť aj ostatným zúfalým študentom!
Ak však máte pocit, že je maturita zo slovenčiny stále „španielska dedina“, neváhajte sa na nás obrátiť. Aktuálne doučujeme ONLINE!
Naučil som sa používať slovník. Ahooj! Ja som z Bratislavy. Bol som u babky na prázdninách. Mama ma sem dotiahla. Naučil som sa tu veľa vecí. Ako sa učiť. A tri bariéry v učení. Plastelínoval som, opakoval som si aj vybrané slová. Už viem, prečo sa pri učení nudím, keď zívam a som duchom mimo, tak som dobre nepochopil nejakému slovu. Aby som ho lepšie pochopil, musím si ho objasniť v slovníku.
Adam
S Viki sme riešili nielen matematiku, ale aj sústredenie sa počas letných prázdnin. Viky prišla do študijného centra vo štvrtom ročníku. Mala problémy s matematikou a so sústredením sa pri učení. Prechod na druhý stupeň je s vašou pomocou jednoduchší, v matematike sa zlepšila, aj celkovo v učení, vie sa lepšie sústrediť. Do vášho centra chodí veľmi rada. Ďakujeme za pomoc a tešíme sa na ďalšiu spoluprácu!
Mama Miriam
Alex sa zlepšil v učení a vie sa lepšie sústrediť. Čo sme si všimli na Alexovi, je pre nás pozitívne, nakoľko sa zlepšil v učení a viac sa vie sústrediť na danú látku, ktorú preberajú. Do BASICu sa veľmi tešil s úsmevom. Spokojný odchádzal. Doma chválil Veroniku, aká je super. Sme vďační za jej prístup a trpezlivosť. Sme veľmi radi, že sme sa rozhodli pre doučovanie v BASICu.
Alexova mama
Spoznal som tu kamaráta Martina. Rád som robil s demom a s plastelínou. Veľmi mi pomohlo, keď som si začal vyhľadávať slová v slovníku a objasňovať ich. Chodil som tu rád, lebo som sa chcel zlepšiť.
Matej
Katarína Gondová (riaditeľka)
Kapitulská 12, IV.posch.974 01 Banská Bystrica
0918 603 000
Evka Opatíková (lektorka)
Dunajská 4, Bratislava – Staré Mesto (5. poschodie)
0911 199 433
Mgr. Kvetoslava Žitná (riaditeľka)
Fraňa Mojtu 18 (budova Mediahaus, prízemie), 949 01 Nitra
0905 222 644
Mgr. Emília Trhanová (riaditeľka)
Kalvínske námestie 2/126 (1. poschodie, oproti mlynu), 934 01 Levice
0917 171 704
Andrea Venényová (riaditeľka)
Krajinská cesta 3 (budova Stavomontu), 921 01 Piešťany
0903 746 612
Lucia Karovičová (riaditeľka)
Šafárikova 183/47, Senec 90301
0908 738 644
Bc. Lenka Gawronová (lektorka)
Hasičská č.2 (Meštiansky dom), Trenčín
0911 777 037
Mgr. Monika Závodná (riaditeľka)
Hlavná 6/11 , 917 01 Trnava
0905 763 422
Lenka Balážová (riaditeľka)
V.P. Tótha 17, 960 01, Zvolen, II. poschodie
0918 606 000