V predchádzajúcom článku sme objasnili časomieru a aj to, čo majú spoločné veršové systémy a hranie sa na pieskovisku. Ak ste nečítali predchádzajúci článok, odporúčame prečítať si ho pre lepšie pochopenie dnešnej témy, ktorou je sylabický veršový systém.
Horí ohník, horí na Kráľovej holi.
Ktože ho nakládol? — dvanásti sokoli.
Dvanásti sokoli, sokolovia bieli,
akých ľudské oči viacej nevideli!
Dvanásti sokoli, sokolovia Tatier,
akoby ich bola mala jedna mater;
jedna mater mala, v mlieku kúpavala,
zlatým povojníčkom bola povíjala.
Skúste nájsť všetky znaky sylabického systému. Znenie celej básne nájdete tu.
Ho/rí/ oh/ník, ho/rí/ // na/ Krá/ľo/vej/ ho/li./ 12a
Ktože ho nakládol? — dvanásti sokoli. 12a
Dvanásti sokoli, sokolovia bieli, 12b
akých ľudské oči viacej nevideli! 12b
Dvanásti sokoli, sokolovia Tatier, 12c
akoby ich bola mala jedna mater; 12c
jedna mater mala, v mlieku kúpavala, 12d
zlatým povojníčkom bola povíjala. 12d
Toto všetko sa v básni dalo nájsť:
Je teraz sylabický veršový systém zrozumiteľnejší? Dajte o tomto článku vedieť aj ostatným zúfalým študentom!
Ak však máte pocit, že je maturita zo slovenčiny stále „španielska dedina“, neváhajte sa na nás obrátiť. Aktuálne doučujeme ONLINE!
Už nie som tá typická bifľoška.
Naučila som sa nielen matematiku, ale aj AKO SA UČIŤ. Bola som tu 10x, ale moje učenie sa zmenilo. Už nie som tá typická bifľoška, ktorá sa len biflí a biflí. Už som viac pochopila matematiku, ako narysovať výšku, či čo je to divízia. A keď nabudúce budem unavená, zmätená, či budem duchom mimo, budem vedieť, prečo to robím. Buď som nepochopila slovo alebo si to neviem predstaviť. A nielen som sa učila, ale aj tu bola zábava. Určite sem prídem aj na budúci rok.
Miška
Vidím u nej veľký pokrok a čo je hlavné, číta už s radosťou. Napriek tomu, že dcéra mala z čítania v škole jednotky, nečítala rada, pretože nečítala plynulo a niekedy sa jej aj písmenká plietli. Doma som ju skúšala motivovať rôznymi spôsobmi, ale malo to skôr opačný efekt. Keďže som si uvedomila, že čítanie je základ učenia, navštívili sme BASIC. Chodila sem veľmi rada, pretože vždy robili niečo iné, nebolo to len čítanie. Vidím u nej veľký pokrok a čo je hlavné, číta už s radosťou. Odporúčam BASIC všetkým, ktorí si doma s učením, čítaním, písaním nevedia dať rady.
Mama Zuzana
Dalo mu to veľa do života, ale aj do školy. S výučbou Damianka som veľmi spokojná, dalo mu to veľmi veľa do života, ale aj do školy. Pani učiteľka je veľmi milá, pozorná, kľudná a s Damiankom si veľmi dobre rozumie. Damian k nej veľmi rád chodí, vždy sa teší, čo nové sa naučí a čo mu prinesie nové a nové skúsenosti. Je naozaj obdivuhodné, s akou trpezlivosťou a vášňou ho p. učiteľka učí, radosť sa na to pozerať. Som veľmi spokojná.
Monika Nováková
Naučil som sa používať slovník. Ahooj! Ja som z Bratislavy. Bol som u babky na prázdninách. Mama ma sem dotiahla. Naučil som sa tu veľa vecí. Ako sa učiť. A tri bariéry v učení. Plastelínoval som, opakoval som si aj vybrané slová. Už viem, prečo sa pri učení nudím, keď zívam a som duchom mimo, tak som dobre nepochopil nejakému slovu. Aby som ho lepšie pochopil, musím si ho objasniť v slovníku.
Adam
Katarína Gondová (riaditeľka)
Kapitulská 12, IV.posch.974 01 Banská Bystrica
0918 603 000
Evka Opatíková (lektorka)
Dunajská 4, Bratislava – Staré Mesto (5. poschodie)
0911 199 433
Mgr. Kvetoslava Žitná (riaditeľka)
Fraňa Mojtu 18 (budova Mediahaus, prízemie), 949 01 Nitra
0905 222 644
Mgr. Emília Trhanová (riaditeľka)
Kalvínske námestie 2/126 (1. poschodie, oproti mlynu), 934 01 Levice
0917 171 704
Andrea Venényová (riaditeľka)
Krajinská cesta 3 (budova Stavomontu), 921 01 Piešťany
0903 746 612
Lucia Karovičová (riaditeľka)
Šafárikova 183/47, Senec 90301
0908 738 644
Bc. Lenka Gawronová (lektorka)
Hasičská č.2 (Meštiansky dom), Trenčín
0911 777 037
Mgr. Monika Závodná (riaditeľka)
Hlavná 6/11 , 917 01 Trnava
0905 763 422
Lenka Balážová (riaditeľka)
V.P. Tótha 17, 960 01, Zvolen, II. poschodie
0918 606 000