Ako sa dá naučiť násobilka? Ak by ste sa to opýtali náhodných okoloidúcich, väčšina by vám odpovedala, že násobilka sa dá naučiť iba memorovaním, tzv. bifľovaním. Tak sa ju učili celé generácie, tak by sa mala učiť aj teraz. Skutočne iný spôsob neexistuje?
K nám do BASIC centier na Slovensku prichádzajú nešťastní žiaci s tým, že sa nevedia naučiť násobilku. Opisujú, ako ju doma neustále trénujú: majú ňou vytapetované steny, každý deň rátajú s rodičmi desiatky príkladov. A výsledkom môže byť, že vyčerpaná mamička zaspí na gauči, po pár minútach sa preberie, doslova vysype dcére zo seba pár príkladov na počítanie a opäť zaspí. Toto sa naozaj stalo. 🙂
Tak sme si povedali, že sa s vami podelíme aj o aj iný spôsob, ako sa násobilku naučiť. Určite k tomu patrí aj tréning, no pred ním by malo prísť niečo, vďaka čomu deti celý ten princíp pochopia.
Názornosť.
Na obrázku sú dva príklady: 2×4 a 4×2. Je dôležité, aby to, čo sa učíme, sme si vedeli aj predstaviť a pochopili sme, prečo 4×2=8 a tiež 2×4=8.
Prečo sa niektoré príklady už nepotrebujeme učiť, lebo sme sa ich naučili v opačnom poradí.
Zoberte si štoplíky, guličky, kamienky, … niečo, s čím sa dá jednoducho znázorňovať a vytvárajte príklady pomocou nich a až keď vám to ide, premeňte ich na číselné príklady.
Vedeli ste?
Niekedy sa stáva, že nepochopenie slova, v našom prípade „násobenie“ spôsobí, že nám to celé nedáva zmysel, máme v hlave akoby prázdno. Násobenie znamená dávať nejaké množstvo na seba. Napríklad: 2x dáme na seba 4 alebo 4x dáme na seba 2.
Násobenie mi už ide lepšie, lebo si už viem predstaviť, čo to znamená.
A je tu super, páči sa mi tu.
Pauli
Prednáška bola pre mňa zaujímavá v pozícií učiteľa či poslucháča. Veľa informácií bude prínosom v mojej pedagogickej praxi i v jednaní s deťmi.
P. Anka
Gramatika a štýl učenia nám robili problém. Dlho sme sa učievali a vždy začínali od začiatku. V slovenčine nám BASIC ukázal cestu, ako objasňovať pojmy, v ostatných predmetoch vidím tiež zlepšenie. Matej si dobre pamätá dejepis, geografiu či fyziku. Naučil sa, že len pochopené je možno si dlhodobo zapamätať a vedieť. BASIC môžem len odporúčať.
Matejova mama
Bez pomoci by sme školu nezvládli. V školskom roku 2017/2018 ste našej dcére Sofke veľmi pomohli pri zvládaní učebných osnov. Bez Vašej pomoci by Sofka náročné úlohy v škole nezvládla. Z úprimného srdca Vám ĎAKUJEME za Vašu trpezlivosť, podporu a ľudský prístup.
Mamina Erika
Spoznal som tu kamaráta Martina. Rád som robil s demom a s plastelínou. Veľmi mi pomohlo, keď som si začal vyhľadávať slová v slovníku a objasňovať ich. Chodil som tu rád, lebo som sa chcel zlepšiť.
Matej
Katarína Gondová (riaditeľka)
Kapitulská 12, IV.posch.974 01 Banská Bystrica
0918 603 000
Evka Opatíková (lektorka)
Dunajská 4, Bratislava – Staré Mesto (5. poschodie)
0911 199 433
Mgr. Kvetoslava Žitná (riaditeľka)
Fraňa Mojtu 18 (budova Mediahaus, prízemie), 949 01 Nitra
0905 222 644
Mgr. Emília Trhanová (riaditeľka)
Kalvínske námestie 2/126 (1. poschodie, oproti mlynu), 934 01 Levice
0917 171 704
Andrea Venényová (riaditeľka)
Krajinská cesta 3 (budova Stavomontu), 921 01 Piešťany
0903 746 612
Lucia Karovičová (riaditeľka)
Šafárikova 183/47, Senec 90301
0908 738 644
Bc. Lenka Gawronová (lektorka)
Hasičská č.2 (Meštiansky dom), Trenčín
0911 777 037
Mgr. Monika Závodná (riaditeľka)
Hlavná 6/11 , 917 01 Trnava
0905 763 422
Lenka Balážová (riaditeľka)
V.P. Tótha 17, 960 01, Zvolen, II. poschodie
0918 606 000