Určite ste sa stretli so situáciou, keď vaše dieťa niečo nechcelo spraviť. Nechcelo ísť domov, nechcelo si napísať úlohy, nechcelo pomôcť, …
Čo vtedy veľakrát urobí rodič? Siahneme po „overených zbraniach“, napríklad po spôsoboch, ktoré používali jeho rodičia. Výsledok je veľakrát taký, aký nechce – krik , plač, útek, …
Zoberme si častú situáciu, keď si dieťa nechce urobiť domácu úlohu do školy.
1. Zastrašujeme: „Keď si hneď nenapíšeš tú úlohu, tak to poviem otcovi, keď príde domov a uvidíš.“
2. Preháňame a možno trochu zavádzame: „Keď si nebudeš písať úlohu, nič z teba nebude.“
Táto doba je tak preplnená rôznymi nepravdami, či hrozbami a vytváraním strachu, že páchať to na vlastnom dieťati nie je správne.
Ako však zabrániť tomu, aby nám niečo také „nevyletelo z úst“, keď sme nahnevaní?
V prvom rade si musíme uvedomiť, že tak ako nám dospelým, tak ani našim deťom v strachu žiadne zmysluplné riešenie nenapadne. Aby bol človek tvorivý, motivovaný a videl zmysel niektorých aktivít, nesmie byť v tomto stave.
Dbajte teda nato, aby bolo vaše dieťa veselé a ak nie je, neprilievajte „benzín“ do ohňa. Radšej sa s ním zahrajte a keď bude radostné, vysvetlite si pravidlá ako a prečo sa budete daným spôsobom pripravovať do školy. Nechajte ho prispieť jeho nápadmi a riešeniami.
Od momentu, ak obidvaja odsúhlasíte PLÁN, musíte byť dôslední a nikdy, nikdy, nikdy neporušte to, na čom ste sa dohodli. Dohodnuté musí byť na oboch stranách dodržané.
Už nie som tá typická bifľoška.
Naučila som sa nielen matematiku, ale aj AKO SA UČIŤ. Bola som tu 10x, ale moje učenie sa zmenilo. Už nie som tá typická bifľoška, ktorá sa len biflí a biflí. Už som viac pochopila matematiku, ako narysovať výšku, či čo je to divízia. A keď nabudúce budem unavená, zmätená, či budem duchom mimo, budem vedieť, prečo to robím. Buď som nepochopila slovo alebo si to neviem predstaviť. A nielen som sa učila, ale aj tu bola zábava. Určite sem prídem aj na budúci rok.
Miška
S Viki sme riešili nielen matematiku, ale aj sústredenie sa počas letných prázdnin. Viky prišla do študijného centra vo štvrtom ročníku. Mala problémy s matematikou a so sústredením sa pri učení. Prechod na druhý stupeň je s vašou pomocou jednoduchší, v matematike sa zlepšila, aj celkovo v učení, vie sa lepšie sústrediť. Do vášho centra chodí veľmi rada. Ďakujeme za pomoc a tešíme sa na ďalšiu spoluprácu!
Mama Miriam
Bolo to zo začiatku jednoduché, ale žiaľ po čase sa moje nedostatky v MATEMATIKE začali prejavovať. No, na to tu BASIC je, aby ma to naučil. Po väčšine návštev v ňom cítim vo svojej hlave, že mi MATEMATIKA ide minimálne o 35% lepšie, ale stále je čo učiť sa. Som veľmi vďačný za tento program a za jeho prístup k žiakom, veľmi mi to pomáha a aj pomohlo a dúfam, že pomáhať aj bude.
Vincent
Dalo mu to veľa do života, ale aj do školy. S výučbou Damianka som veľmi spokojná, dalo mu to veľmi veľa do života, ale aj do školy. Pani učiteľka je veľmi milá, pozorná, kľudná a s Damiankom si veľmi dobre rozumie. Damian k nej veľmi rád chodí, vždy sa teší, čo nové sa naučí a čo mu prinesie nové a nové skúsenosti. Je naozaj obdivuhodné, s akou trpezlivosťou a vášňou ho p. učiteľka učí, radosť sa na to pozerať. Som veľmi spokojná.
Monika Nováková
Katarína Gondová (riaditeľka)
Kapitulská 12, IV.posch.974 01 Banská Bystrica
0918 603 000
Evka Opatíková (lektorka)
Dunajská 4, Bratislava – Staré Mesto (5. poschodie)
0911 199 433
Mgr. Kvetoslava Žitná (riaditeľka)
Fraňa Mojtu 18 (budova Mediahaus, prízemie), 949 01 Nitra
0905 222 644
Mgr. Emília Trhanová (riaditeľka)
Kalvínske námestie 2/126 (1. poschodie, oproti mlynu), 934 01 Levice
0917 171 704
Andrea Venényová (riaditeľka)
Krajinská cesta 3 (budova Stavomontu), 921 01 Piešťany
0903 746 612
Lucia Karovičová (riaditeľka)
Šafárikova 183/47, Senec 90301
0908 738 644
Bc. Lenka Gawronová (lektorka)
Hasičská č.2 (Meštiansky dom), Trenčín
0911 777 037
Mgr. Monika Závodná (riaditeľka)
Hlavná 6/11 , 917 01 Trnava
0905 763 422
Lenka Balážová (riaditeľka)
V.P. Tótha 17, 960 01, Zvolen, II. poschodie
0918 606 000