Často tu zdieľame príbehy študentov, ktorým sa začalo veľmi rýchlo dariť, zlepšili sa im známky, zmizla nechuť k učeniu. Mohlo by sa to zdať až neuveriteľne jednoduché. Dnes by sme vám preto radi ukázali príbeh Ninky, ktorej rodičom sa spočiatku zdalo, že sa v učení vôbec nezlepšuje. Prečo to tak bolo a ako to nakoniec skončilo? Dozviete sa v článku.
Asi sa všetci zhodneme na tom, že každé dieťa je individuálne. Preto aj tempo učenia sa má každé dieťa iné. To, kedy sa po našom doučovaní začnú meniť veci k lepšiemu je takisto úplne individuálne. Záleží to od mnohých faktorov. Okrem osobnosti žiaka, štýlu a tempa učenia tam môžeme zaradiť aj ročník, v ktorom sa dieťa nachádza a obdobie, počas ktorého má problémy s učením. V tomto prípade platí priama úmera – čím vyšší ročník a dlhšie pretrvávajúce problémy, tým dlhšie trvá, kým prídu prvé výsledky.
Predstavte si učenie ako stavbu domu. Postavíme základy, „vytiahneme“ múry, urobíme strechu. A čo ak základy nie sú pevné? Čo ak sú v nich diery? Môžeme sa pokúsiť stavať ďalej. No stavba nebude držať, múry budú praskať, strecha nebude pevná. Tak začneme opravovať. Najprv opravíme základy. A kým sa dostaneme k oprave strechy, prejde veľa času. No ak sme si zlé základy všimli už na začiatku a nepokračovali sme ďalej, oveľa rýchlejšie sa vrátime do pôvodného tempa práce. A tak isto je to aj s učením. Pokiaľ zlé základy opravíme už na začiatku, dieťa sa rýchlo znova chytí tempa v škole. No ak sme už pri streche, to znamená v pokročilom učive, a vtedy si všimneme, že nám stavba nedrží, trvá dlhšie, kým opravíme základy a vystaviame dom (vedomosti) nanovo.
Veľakrát sa bojíme vyhľadať pomoc práve preto, pretože chceme ešte nejaký čas počkať, aby sa to samo vyriešilo. Na to nemusí byť nič zlé. Problém nastáva, keď máme odhadnúť ten pravý čas, kedy je potrebné zasiahnuť. Čím dlhšie sa čaká, tým dlhšie trvá, kým sa veci zlepšia. Platí však aj pravidlo – lepšie neskoro ako nikdy. Preto sme vždy radi, ak uvidíme u nás aj starších žiakov. Nikdy nie je príliš neskoro, v každom veku vieme zlepšiť čítanie, písanie, počítanie a učenie sa.
„V BASICu sme absolvovali dva mesiace. Musíme priznať, že prvé dva týždne sme boli aj trochu skeptickí a uvažovali, či to bude mať vôbec význam. Zdalo sa nám spočiatku, že sa Ninka v učení vôbec nezlepšuje. Potom však prišiel zlom a začali prichádzať prvé úspechy. Ninka sa znovu naštartovala a začala sa viac snažiť. Preto sme sa rozhodli pokračovať aj ďalší mesiac. Na polroka si dokonca opravila kopec známok. Zlepšila sa hlavne v matematike, dokonca začala aj viac čítať, za čo som ja neskutočne šťastná. Myslím, že spravila veľký pokrok. Veroniku si veľmi obľúbila a sme jej veľmi vďační za láskavý aj priateľský prístup. Kiežby sa dalo pokračovať aj ďalej a mala Ninka takúto pomoc (kľudne aj celý rok). Teraz už budeme bojovať samy. Ďakujeme ešte raz za veľkú pomoc.“
Mama Veronika
„Som rada, že som sem mohla chodiť, mala som veľmi dobrú doučovateľku. Bola na mňa milá, aj keď som niečo nevedela, aj keď mi to povedala 1000x a stále som nechápala, tak aj tak bola na mňa dobrá. Dosť sa mi zlepšili známky a za to som rada, naučila som sa tu veľa nových vecí a začala ma matematika viac baviť. Páčilo sa mi aj to, že tu bola sranda a vedeli sme sa zabaviť. Naučila som sa lepšie čítať a naučila som sa aj násobilku, čo bol pre mňa dosť veľký problém. Taktiež percentá a atď…. Som rada, že som mohla byť súčasťou BASICu a naučiť sa tu veľa nových vecí. Ale hlavne som sa osamostatnila, voľakedy si musela mama alebo tato so mnou robiť úlohy z matiky a teraz už si viem poradiť aj sama.“
Ninka
Nečakajte, kým sa problémy s učením vyriešia samy. Kontaktujte nás hneď!
Nezabudnuteľné 2 týždne s chodením na hodiny s radosťou a veľkým nadšením. Nové úžasné priateľstvo medzi žiakom a jeho učiteľkou. Vynikajúci motivačný, osobný prístup plný pochopenia a forma učenia- hrou. Výsledky sú očividné . Ďakujeme.
Mama
Viac som pochopila, ako sa cíti moje dieťa pri učení a určite aj v škole pri písomkách, ktoré mu vôbec nejdú. Myslím si, že by nám pomohlo, keby navštevoval Vaše centrum.
Zuzana Maneková
Vidím u nej veľký pokrok a čo je hlavné, číta už s radosťou. Napriek tomu, že dcéra mala z čítania v škole jednotky, nečítala rada, pretože nečítala plynulo a niekedy sa jej aj písmenká plietli. Doma som ju skúšala motivovať rôznymi spôsobmi, ale malo to skôr opačný efekt. Keďže som si uvedomila, že čítanie je základ učenia, navštívili sme BASIC. Chodila sem veľmi rada, pretože vždy robili niečo iné, nebolo to len čítanie. Vidím u nej veľký pokrok a čo je hlavné, číta už s radosťou. Odporúčam BASIC všetkým, ktorí si doma s učením, čítaním, písaním nevedia dať rady.
Mama Zuzana
Gramatika a štýl učenia nám robili problém. Dlho sme sa učievali a vždy začínali od začiatku. V slovenčine nám BASIC ukázal cestu, ako objasňovať pojmy, v ostatných predmetoch vidím tiež zlepšenie. Matej si dobre pamätá dejepis, geografiu či fyziku. Naučil sa, že len pochopené je možno si dlhodobo zapamätať a vedieť. BASIC môžem len odporúčať.
Matejova mama
Katarína Gondová (riaditeľka)
Kapitulská 12, IV.posch.974 01 Banská Bystrica
0918 603 000
Evka Opatíková (lektorka)
Dunajská 4, Bratislava – Staré Mesto (5. poschodie)
0911 199 433
Mgr. Kvetoslava Žitná (riaditeľka)
Fraňa Mojtu 18 (budova Mediahaus, prízemie), 949 01 Nitra
0905 222 644
Mgr. Emília Trhanová (riaditeľka)
Kalvínske námestie 2/126 (1. poschodie, oproti mlynu), 934 01 Levice
0917 171 704
Andrea Venényová (riaditeľka)
Krajinská cesta 3 (budova Stavomontu), 921 01 Piešťany
0903 746 612
Lucia Karovičová (riaditeľka)
Šafárikova 183/47, Senec 90301
0908 738 644
Bc. Lenka Gawronová (lektorka)
Hasičská č.2 (Meštiansky dom), Trenčín
0911 777 037
Mgr. Monika Závodná (riaditeľka)
Hlavná 6/11 , 917 01 Trnava
0905 763 422
Lenka Balážová (riaditeľka)
V.P. Tótha 17, 960 01, Zvolen, II. poschodie
0918 606 000
MOMENTÁLNE IBA ONLINE DOUČOVANIE
Lenka Balážová (riaditeľka)
Š.Moysesa 431/14, 965 01 Žiar nad Hronom
0918 606 000