Keď sa vaše dieťa učí napríklad matematiku a nedosahuje v nej očakávané výsledky, dôvodom môže byť, že niečomu nerozumie. Môžu to byť slová, symboly, ale tiež obrázky.
Hoci to znie jednoducho, ba až triviálne, tento fakt, že vaše dieťa nechápe nejaký význam slova v matematike, mu nedovoľuje pokračovať. Tiež robí nezmyselné chyby alebo nerobí vôbec nič.
Prečo?
Nepochopené slovo spôsobí, že príklad sa stane pre neho nezrozumiteľným.
Slovné úlohy sú toho jasným dôkazom. Dieťa, ktoré s počítaním nemá závažný problém, veľakrát napíše písomku na zlú známku.
Slovná úloha: Napíšte, ktoré číslo sa nachádza tesne pred a tesne za číslom 15.
Jednoduché?
Z pohľadu dospelého – určite.
Z pohľadu žiaka druhej triedy – obrovský problém.
Čo myslíte, čo žiaci napíšu (okrem správnej odpovede)?
Nič – úlohu nevyriešia.
Číslo 10 a 20.
Teraz už asi tušíte, za ktorým slovom je ukrytý problém. Je to slovo TESNE.
My dospelí to prehliadneme, lebo si myslíme, že tesne je slovo, ktoré by už dieťa malo poznať. A možno aj pozná, ale nie všetky jeho definície. Keď sa ho na to opýtate, tak vám napríklad povie:„ Tesne znamená, ak niekto má tesné nohavice.“
Moja rada je: Pozrite sa na to, kde robí vaše dieťa chyby a nájdite jeho nepochopenia.
Vidím u nej veľký pokrok a čo je hlavné, číta už s radosťou. Napriek tomu, že dcéra mala z čítania v škole jednotky, nečítala rada, pretože nečítala plynulo a niekedy sa jej aj písmenká plietli. Doma som ju skúšala motivovať rôznymi spôsobmi, ale malo to skôr opačný efekt. Keďže som si uvedomila, že čítanie je základ učenia, navštívili sme BASIC. Chodila sem veľmi rada, pretože vždy robili niečo iné, nebolo to len čítanie. Vidím u nej veľký pokrok a čo je hlavné, číta už s radosťou. Odporúčam BASIC všetkým, ktorí si doma s učením, čítaním, písaním nevedia dať rady.
Mama Zuzana
Prednáška bola pre mňa zaujímavá v pozícií učiteľa či poslucháča. Veľa informácií bude prínosom v mojej pedagogickej praxi i v jednaní s deťmi.
P. Anka
Gramatika a štýl učenia nám robili problém. Dlho sme sa učievali a vždy začínali od začiatku. V slovenčine nám BASIC ukázal cestu, ako objasňovať pojmy, v ostatných predmetoch vidím tiež zlepšenie. Matej si dobre pamätá dejepis, geografiu či fyziku. Naučil sa, že len pochopené je možno si dlhodobo zapamätať a vedieť. BASIC môžem len odporúčať.
Matejova mama
S Viki sme riešili nielen matematiku, ale aj sústredenie sa počas letných prázdnin. Viky prišla do študijného centra vo štvrtom ročníku. Mala problémy s matematikou a so sústredením sa pri učení. Prechod na druhý stupeň je s vašou pomocou jednoduchší, v matematike sa zlepšila, aj celkovo v učení, vie sa lepšie sústrediť. Do vášho centra chodí veľmi rada. Ďakujeme za pomoc a tešíme sa na ďalšiu spoluprácu!
Mama Miriam
Katarína Gondová (riaditeľka)
Kapitulská 12, IV.posch.974 01 Banská Bystrica
0918 603 000
Evka Opatíková (lektorka)
Dunajská 4, Bratislava – Staré Mesto (5. poschodie)
0911 199 433
Mgr. Kvetoslava Žitná (riaditeľka)
Fraňa Mojtu 18 (budova Mediahaus, prízemie), 949 01 Nitra
0905 222 644
Mgr. Emília Trhanová (riaditeľka)
Kalvínske námestie 2/126 (1. poschodie, oproti mlynu), 934 01 Levice
0917 171 704
Andrea Venényová (riaditeľka)
Krajinská cesta 3 (budova Stavomontu), 921 01 Piešťany
0903 746 612
Lucia Karovičová (riaditeľka)
Šafárikova 183/47, Senec 90301
0908 738 644
Bc. Lenka Gawronová (lektorka)
Hasičská č.2 (Meštiansky dom), Trenčín
0911 777 037
Mgr. Monika Závodná (riaditeľka)
Hlavná 6/11 , 917 01 Trnava
0905 763 422
Lenka Balážová (riaditeľka)
V.P. Tótha 17, 960 01, Zvolen, II. poschodie
0918 606 000
MOMENTÁLNE IBA ONLINE DOUČOVANIE
Lenka Balážová (riaditeľka)
Š.Moysesa 431/14, 965 01 Žiar nad Hronom
0918 606 000