Keď sa vaše dieťa učí napríklad matematiku a nedosahuje v nej očakávané výsledky, dôvodom môže byť, že niečomu nerozumie. Môžu to byť slová, symboly, ale tiež obrázky.
Hoci to znie jednoducho, ba až triviálne, tento fakt, že vaše dieťa nechápe nejaký význam slova v matematike, mu nedovoľuje pokračovať. Tiež robí nezmyselné chyby alebo nerobí vôbec nič.
Prečo?
Nepochopené slovo spôsobí, že príklad sa stane pre neho nezrozumiteľným.
Slovné úlohy sú toho jasným dôkazom. Dieťa, ktoré s počítaním nemá závažný problém, veľakrát napíše písomku na zlú známku.
Slovná úloha: Napíšte, ktoré číslo sa nachádza tesne pred a tesne za číslom 15.
Jednoduché?
Z pohľadu dospelého – určite.
Z pohľadu žiaka druhej triedy – obrovský problém.
Čo myslíte, čo žiaci napíšu (okrem správnej odpovede)?
Nič – úlohu nevyriešia.
Číslo 10 a 20.
Teraz už asi tušíte, za ktorým slovom je ukrytý problém. Je to slovo TESNE.
My dospelí to prehliadneme, lebo si myslíme, že tesne je slovo, ktoré by už dieťa malo poznať. A možno aj pozná, ale nie všetky jeho definície. Keď sa ho na to opýtate, tak vám napríklad povie:„ Tesne znamená, ak niekto má tesné nohavice.“
Moja rada je: Pozrite sa na to, kde robí vaše dieťa chyby a nájdite jeho nepochopenia.
Matematika v škole bola hrozná, známky neskutočné. Ale keď začal chodiť môj syn k vám do BASICu na doučovanie, tak to bola obrovská premena. Zlepšil sa na 1 a 2, to som nechápala. Som veľmi šťastná, že som vás vtedy našla a obrovské ĎAKUJEM. Ste veľmi zlatí, a tak viete pomôcť tým deťom. Ďakujem ešte raz.
A.C.
Vidím u nej veľký pokrok a čo je hlavné, číta už s radosťou. Napriek tomu, že dcéra mala z čítania v škole jednotky, nečítala rada, pretože nečítala plynulo a niekedy sa jej aj písmenká plietli. Doma som ju skúšala motivovať rôznymi spôsobmi, ale malo to skôr opačný efekt. Keďže som si uvedomila, že čítanie je základ učenia, navštívili sme BASIC. Chodila sem veľmi rada, pretože vždy robili niečo iné, nebolo to len čítanie. Vidím u nej veľký pokrok a čo je hlavné, číta už s radosťou. Odporúčam BASIC všetkým, ktorí si doma s učením, čítaním, písaním nevedia dať rady.
Mama Zuzana
Alex sa zlepšil v učení a vie sa lepšie sústrediť. Čo sme si všimli na Alexovi, je pre nás pozitívne, nakoľko sa zlepšil v učení a viac sa vie sústrediť na danú látku, ktorú preberajú. Do BASICu sa veľmi tešil s úsmevom. Spokojný odchádzal. Doma chválil Veroniku, aká je super. Sme vďační za jej prístup a trpezlivosť. Sme veľmi radi, že sme sa rozhodli pre doučovanie v BASICu.
Alexova mama
Výsledok je v podstate pohoda, chuť učiť sa a k tomu výborné známky. Škoda, že je koniec. Ďakujeme pani učiteľke Lenke, ktorá v nás už pri počiatočnom pohovore vytvorila pohodu a pocit, že sme na správnom mieste. Syn sa na každú hodinu veľmi tešil a pri učení sme už viac nemali problém. BASIC nás uviedol na správnu mieru, resp. ukázal správnu cestu pri učení. Výsledok sú v podstate pohoda, chuť učiť sa a k tomu výborné známky. BASIC doporučujem určite každému, ktorý možno len nevie správnu cestu k učeniu, ale aj tomu, kto potrebuje pomôcť. Veľmi ďakujeme a vrátime sa.
Liamova mama
Katarína Gondová (riaditeľka)
Kapitulská 12, IV.posch.974 01 Banská Bystrica
0918 603 000
Evka Opatíková (lektorka)
Dunajská 4, Bratislava – Staré Mesto (5. poschodie)
0911 199 433
Mgr. Kvetoslava Žitná (riaditeľka)
Fraňa Mojtu 18 (budova Mediahaus, prízemie), 949 01 Nitra
0905 222 644
Mgr. Emília Trhanová (riaditeľka)
Kalvínske námestie 2/126 (1. poschodie, oproti mlynu), 934 01 Levice
0917 171 704
Andrea Venényová (riaditeľka)
Krajinská cesta 3 (budova Stavomontu), 921 01 Piešťany
0903 746 612
Lucia Karovičová (riaditeľka)
Šafárikova 183/47, Senec 90301
0908 738 644
Bc. Lenka Gawronová (lektorka)
Hasičská č.2 (Meštiansky dom), Trenčín
0911 777 037
Mgr. Monika Závodná (riaditeľka)
Hlavná 6/11 , 917 01 Trnava
0905 763 422
Lenka Balážová (riaditeľka)
V.P. Tótha 17, 960 01, Zvolen, II. poschodie
0918 606 000