Poznáte to, prídete po celom dni domov z práce a musíte toho toľko stihnúť – navariť večeru, upratať, skontrolovať prípravu detí na ďalší deň. O koľko jednoduchšie by to bolo, ak by kontrola detí zahŕňala iba skontrolovanie už hotových domácich úloh, prípadne „preskúšanie“.
V skutočnosti je realita mnohých domácností taká, že táto kontrola zahŕňa oveľa viac vecí, ako by sa rodičom páčilo. Začína to tým, že sa skontroluje dnešný rozvrh a zistí sa, aké predmety dnes dieťa absolvovalo. Potom rodič zistí, z čoho všetkého má domáce úlohy a akého sú charakteru. Následne sa do nich spolu s dieťaťom pustia. Po urobení si domácich úloh sa pozrú na rozvrh nasledujúceho dňa a zistia, na aké predmety sa musí dieťa pripraviť (naučiť sa na skúšanie alebo písomku). Potom sa spoločne učia – toto z našej skúsenosti často prebieha tak, že sa rodič danú látku naučí a potom ju vlastnými slovami prerozpráva dieťaťu. Následne dieťa preskúša. V niektorých rodinách zvyknú rodičia chystať deťom učebnice na ďalší deň. Znie to ako dlhý proces, však? A to sme tam ešte nezarátali správanie sa dieťaťa počas celej tejto prípravy (nesústredenosť, nechuť, odbiehanie, … )
A čo ak by bola domáca príprava vášho dieťaťa samostatnejšia? Ak by bolo vašou jedinou úlohou pozrieť sa, či je dieťa pripravené na ďalší deň. Asi by vám to ušetrilo veľa času a nervov. 🙂 Tak ako mamine našich žiakov Peťka a Viky.
„PRVOTNÝ STAV – Peťko (integrovaný kvôli zraku) – problémy so samostatným učením sa, hoci mu to myslí celkom dobre.
ZMENY – Chodil 1x týždenne. Ťažko sa mi hodnotia zmeny, neboli až tak viditeľné, hoci by som povedala, že po absolvovaní doučovania bola jeho domáca príprava samostatnejšia, čo sa potom čiastočne odrazilo aj na známkach (pozitívne). Iné zlepšenia som nepostrehla. Peťko bol na začiatku negatívne naladený a nechcel tam ísť – po prvej hodine však zmenil názor a zamiloval si to tam, chcel veľmi pokračovať aj po ukončení, takže sme ho nemuseli nútiť. Určite vás odporúčam.“
mama Jana
„VSTUPNÁ SITUÁCIA – Viky si mýlila písmenká, mali sme problém aj s písaním a najmä s matematikou.
ZMENY – zautomatizovanie jednotlivých zručností, väčšia istota v písaní písmen, väčšia plynulosť v čítaní.
POKROKY – v čítaní, písaní diktátov (hoci u Viky veľa závisí od stavu udržať pozornosť).
Problémy po necelých troch turnusoch však pretrvávajú – na konci školského roka prišla veľká únava a s tým súviseli aj opätovné neúspechy v škole. Viky miluje BASIC a Lenku – ani v stave najväčšej unavenosti neprotestovala, že tam nejde, práve naopak. Odporúčam vás všade, kde sa dá. Cením si vašu dochvíľnosť, odbornosť a zároveň ľudskosť, flexibilitu v rozvrhu a ústretovosť.
Ako rodič v budúcnosti aj naďalej rada uvítam tipy, ako môžem aj ja doma dieťaťu ešte pomôcť.
Ďakujeme.“
mama Jana
Aj vášmu dieťaťu môžeme pomôcť, aby bola jeho domáca príprava samostatnejšia. Neváhajte nás kontaktovať, aktuálne prebieha letné doučovanie. 🙂
Matika konečne nie je strašiak. Dobrý deň želám, veľmi pekne Vám ďakujem za doučovanie, veľmi nám to pomohlo. V budúcnosti vieme, kam sa obrátiť. Ak sa bude konať letný tábor, dajte mi prosím vedieť. Veľmi ste nám, teda hlavne Oliverovi pomohli, matika konečne nie je strašiak. Som rada, že som sa na Vás obrátila, naozaj odvádzate skvelú pracú!
Soňa L.
Alex sa zlepšil v učení a vie sa lepšie sústrediť. Čo sme si všimli na Alexovi, je pre nás pozitívne, nakoľko sa zlepšil v učení a viac sa vie sústrediť na danú látku, ktorú preberajú. Do BASICu sa veľmi tešil s úsmevom. Spokojný odchádzal. Doma chválil Veroniku, aká je super. Sme vďační za jej prístup a trpezlivosť. Sme veľmi radi, že sme sa rozhodli pre doučovanie v BASICu.
Alexova mama
Matematika, predmet ktorý vôbec nemal rád. Teraz je jeho najobľúbenejší. A čo je najdôležitejšie, že Jakub je úplne samostatný. Nemusím pri ňom sedieť, keď píše domáce úlohy a keď sa učí do školy. BASIC splnil maximálne naše očakávania. Kubko je sebavedomejší a má lepšie výsledky v škole. Za nás patrí Veronike jedno veľké ĎAKUJEM!
Mamina Miška
Vysvetliť učivo, látku, predmet hneď na začiatku. Veľmi oceňujem praktické znázornenie – demonštráciu prednášaných vecí. Kladne hodnotím uvoľnenú atmosféru, možnosť kladenia otázok, možnosť vyjadriť svoj postreh, názor. Ďakujem za mnohé impulzy, motiváciu, inšpiráciu. Ďakujem.
Petra Mókošová
Katarína Gondová (riaditeľka)
Kapitulská 12, IV.posch.974 01 Banská Bystrica
0918 603 000
Evka Opatíková (lektorka)
Dunajská 4, Bratislava – Staré Mesto (5. poschodie)
0911 199 433
Mgr. Kvetoslava Žitná (riaditeľka)
Fraňa Mojtu 18 (budova Mediahaus, prízemie), 949 01 Nitra
0905 222 644
Mgr. Emília Trhanová (riaditeľka)
Kalvínske námestie 2/126 (1. poschodie, oproti mlynu), 934 01 Levice
0917 171 704
Andrea Venényová (riaditeľka)
Krajinská cesta 3 (budova Stavomontu), 921 01 Piešťany
0903 746 612
Lucia Karovičová (riaditeľka)
Šafárikova 183/47, Senec 90301
0908 738 644
Bc. Lenka Gawronová (lektorka)
Hasičská č.2 (Meštiansky dom), Trenčín
0911 777 037
Mgr. Monika Závodná (riaditeľka)
Hlavná 6/11 , 917 01 Trnava
0905 763 422
Lenka Balážová (riaditeľka)
V.P. Tótha 17, 960 01, Zvolen, II. poschodie
0918 606 000