…bola raz jedna krajina. Deti tam skákali cez gumu a kričali: „Desať, dvadsať, trííídsať…“. A potom sa hrali na slepú babu a počítali : „Desať, deväť, osem, sedem, šesť, päť, štyri, tri, dva, jeden. Schovaný, neschovaný idem!“
A počítali skoky a body a kriedy a guľôčky… Jednoducho už škôlkári žili s matematikou každý deň.
A tak si asi deti začali myslieť, že matematika je iba niečo, čo je v knihách a učebniciach. Niektoré si dokonca myslia, že matematika je otravná. Iné, že matematika je horor. Vnímajú matematiku ako niečo úplne odtrhnuté od života.
Prvé, čo ráno urobíme, pozrieme sa na hodinky a…počítame. Koľko času mi ešte zostáva? Môžem ten budík zaklapnúť? Matematika. A potom na zastávke zisťujeme, kedy pôjde ten náš autobus? Matematika. Je všade okolo nás. Mali by sme pomôcť deťom, aby k nej našli cestu a možno dokonca v nej i záľubu. Deti len potrebujú rozumieť, načo im bude. Kedy ju použijú.
Často sa nás na to pýtajú: „Načo mi bude Pytagorova veta, načo mocnina 1023?“
Potrebujú poctivú odpoveď na každú takúto otázku. A možno trochu vtipnú. Ale určite nie odpoveď, že: „Na nič, na všeobecný prehľad, aby si mal dobré známky!“ Tadiaľto cesta nevedie. Vždy existuje dôvod, prečo je dobré vedieť to, čo nás v škole učia. Prepojme im pravdivo matematiku so skutočným životom. Je to zodpovednosť nás, dospelých. Verte mi, matematika môže byť zábava!
Autor článku: Katka Gondová
Matematika v škole bola hrozná, známky neskutočné. Ale keď začal chodiť môj syn k vám do BASICu na doučovanie, tak to bola obrovská premena. Zlepšil sa na 1 a 2, to som nechápala. Som veľmi šťastná, že som vás vtedy našla a obrovské ĎAKUJEM. Ste veľmi zlatí, a tak viete pomôcť tým deťom. Ďakujem ešte raz.
A.C.
Vysvetliť učivo, látku, predmet hneď na začiatku. Veľmi oceňujem praktické znázornenie – demonštráciu prednášaných vecí. Kladne hodnotím uvoľnenú atmosféru, možnosť kladenia otázok, možnosť vyjadriť svoj postreh, názor. Ďakujem za mnohé impulzy, motiváciu, inšpiráciu. Ďakujem.
Petra Mókošová
Prednáška bola pre mňa zaujímavá v pozícií učiteľa či poslucháča. Veľa informácií bude prínosom v mojej pedagogickej praxi i v jednaní s deťmi.
P. Anka
Matematika ma začala baviť. Na hodinách sa nenudím. Zlepšili sa mi známky z matematiky aj zo slovenčiny. Začal som čítať knihy. Bol som aj študent mesiaca a to ma veľmi potešilo. Začal som rozumieť matematike. A za to veľmi ďakujem Veronike.“
Jakub
Katarína Gondová (riaditeľka)
Kapitulská 12, IV.posch.974 01 Banská Bystrica
0918 603 000
Evka Opatíková (lektorka)
Dunajská 4, Bratislava – Staré Mesto (5. poschodie)
0911 199 433
Mgr. Kvetoslava Žitná (riaditeľka)
Fraňa Mojtu 18 (budova Mediahaus, prízemie), 949 01 Nitra
0905 222 644
Mgr. Emília Trhanová (riaditeľka)
Kalvínske námestie 2/126 (1. poschodie, oproti mlynu), 934 01 Levice
0917 171 704
Andrea Venényová (riaditeľka)
Krajinská cesta 3 (budova Stavomontu), 921 01 Piešťany
0903 746 612
Lucia Karovičová (riaditeľka)
Šafárikova 183/47, Senec 90301
0908 738 644
Bc. Lenka Gawronová (lektorka)
Hasičská č.2 (Meštiansky dom), Trenčín
0911 777 037
Mgr. Monika Závodná (riaditeľka)
Hlavná 6/11 , 917 01 Trnava
0905 763 422
Lenka Balážová (riaditeľka)
V.P. Tótha 17, 960 01, Zvolen, II. poschodie
0918 606 000