Lektorka v BASICu je ako opravár mechanických ručičkových hodiniek. Za ideálnych okolností mechanické ručičkové hodinky natiahneme a ony samy idú a ukazujú správny čas.
Ak sa pokazia a čas neukazujú presne alebo sa proste zasekávajú, chvíľku idú správne a chvíľku nie, príde na rad opravár hodiniek. On hodinky rozoberie do hĺbky, do posledného ozubeného kolieska a zistí, ktoré koliesko je nakrivo alebo má vydraté zúbky. Vymení, napraví a hodinky fungujú opäť, stačí len natiahnuť koliesko naboku a ukazujú správny čas.
Takto nejako funguje aj doučovanie v BASICu. Príde študent, ktorý nepochopil učivo, čo sa odráža napríklad na známkach (neukazuje správny čas). My sa v BASICu nesnažíme tlačiť ručičky hodiniek, aby každý deň ukazovali správny smer, čiže nesnažíme sa vysvetliť učivo, ktoré aktuálne nechápe alebo má z neho zlé známky. Namiesto toho tak ako opravár aj my rozoberieme hodinky a hľadáme koliesko, ktoré nie je správne uložené alebo je proste pokazené. To znamená, že sa pozrieme hlbšie do toho, čomu študent nerozumie. Pozrieme sa na základy.
Veľakrát sa prejaví neznalosť učiva z nižších ročníkov, Študent má napríklad problém porozumieť učivu o zlomkoch. Nechápe, ako prišli k spoločnému menovateľovi pri sčítaní zlomkov. Namiesto toho, aby sme študentovi znova vysvetľovali princíp sčítania zlomkov, pozrieme sa hlbšie a zistíme, že daný študent má problém s násobilkou.
Keď sa násobilku naučí a ovláda ju dokonale, to znamená, že ju vie rýchlo a s ľahkosťou používať, sám od seba povie: „Aha, už chápem , čo sa v tých zlomkoch deje!“
Preto je dôležité netlačiť ručičky hodiniek, ale rozobrať ich a preskúmať každé jedno koliesko. 🙂
Po cca 2 mes. nastal zlom a objektívne bolo vidno zlepšenie v učení textu a rýchlosti.
Môj syn sa veľmi rýchlo skamarátil s učiteľmi, rád chodil na doučovanie a po skončení nechcel odísť. Výhodu vidím v individuálnom prístupe, kde každé dieťa prechádza také učivo ako potrebuje. Tiež sa naučil učiť a je pri učení doma samostatnejší. Páči sa mi, že keď v škole máme nejaký problém, ktorý je treba zvládnuť, hneď na doučovaní sa tomu prispôsobia. Vyhovuje mi aj spätná väzba na moje dieťa od učiteľa.
mama Martina
S Viki sme riešili nielen matematiku, ale aj sústredenie sa počas letných prázdnin. Viky prišla do študijného centra vo štvrtom ročníku. Mala problémy s matematikou a so sústredením sa pri učení. Prechod na druhý stupeň je s vašou pomocou jednoduchší, v matematike sa zlepšila, aj celkovo v učení, vie sa lepšie sústrediť. Do vášho centra chodí veľmi rada. Ďakujeme za pomoc a tešíme sa na ďalšiu spoluprácu!
Mama Miriam
Bolo to zo začiatku jednoduché, ale žiaľ po čase sa moje nedostatky v MATEMATIKE začali prejavovať. No, na to tu BASIC je, aby ma to naučil. Po väčšine návštev v ňom cítim vo svojej hlave, že mi MATEMATIKA ide minimálne o 35% lepšie, ale stále je čo učiť sa. Som veľmi vďačný za tento program a za jeho prístup k žiakom, veľmi mi to pomáha a aj pomohlo a dúfam, že pomáhať aj bude.
Vincent
Matika konečne nie je strašiak. Dobrý deň želám, veľmi pekne Vám ďakujem za doučovanie, veľmi nám to pomohlo. V budúcnosti vieme, kam sa obrátiť. Ak sa bude konať letný tábor, dajte mi prosím vedieť. Veľmi ste nám, teda hlavne Oliverovi pomohli, matika konečne nie je strašiak. Som rada, že som sa na Vás obrátila, naozaj odvádzate skvelú pracú!
Soňa L.
Katarína Gondová (riaditeľka)
Kapitulská 12, IV.posch.974 01 Banská Bystrica
0918 603 000
Mgr. Kvetoslava Žitná (riaditeľka)
Fraňa Mojtu 18 (budova Mediahaus, prízemie), 949 01 Nitra
0905 222 644
Mgr. Emília Trhanová (riaditeľka)
Kalvínske námestie 2/126 (1. poschodie, oproti mlynu), 934 01 Levice
0917 171 704
Andrea Venényová (riaditeľka)
Krajinská cesta 3 (budova Stavomontu), 921 01 Piešťany
0903 746 612
Lucia Karovičová (riaditeľka)
Šafárikova 183/47, Senec 90301
0908 738 644
Bc. Lenka Gawronová (lektorka)
Hasičská č.2 (Meštiansky dom), Trenčín
0911 777 037
Mgr. Monika Závodná (riaditeľka)
Hlavná 6/11 , 917 01 Trnava
0905 763 422
Lenka Balážová (riaditeľka)
V.P. Tótha 17, 960 01, Zvolen, II. poschodie
0918 606 000