Nedávno som išla s jedným známym v aute ako prísediaca. Bol to šofér, ktorý slovami nešetril, stále niečo komentoval a robil si posmešky z toho, ako sa vodič pred nami nenaučil ešte jazdiť.
„Pozri sa ako ide! Myslí si, že je lietadlo? Keď nie je v strede, tak aspoň jedno koleso má cez stredovú čiaru. Čo pil? Ten nie je asi OK.“
Tak sme ho radšej predbehli. Takého šoféra je dobré mať radšej za sebou?
„Aha, on telefonuje. Tak to je potom jasné!“
Možno ste to tiež zažili. Šofér, čo telefonoval, mal časť pozornosti inde ako pri riadení vozidla. A ten, čo išiel za ním, venoval zase pozornosť jeho čudnému správaniu a mohla mu ujsť pri tom dôležitá značka.
Predstavme si pozornosť dieťaťa pri učení ako jednu veľkú pizzu. Kým nie je rozkrájaná, tak všetku pozornosť vie dieťa venovať svoje práci – keď robí úlohy-úlohám, keď číta-čítaniu, keď sa hrá-hre,…
Akonáhle ju rozkrájame a jeden diel odovzdáme počúvaniu hudby, druhý sledovaniu prichádzajúcich správ v Messengeri, tretiu v pozadí bežiacej telke … čo mu zostane na učenie? Niekedy naozaj veľmi malinký kúsok a preto aj učenie tak vyzerá. Množstvo chýb, všetko dlho trvá. Zdá sa to byť všetko zložité, slová sa miešajú dohromady, nedávajú spolu význam a výsledok sú útek od učenia a v škole zlé známky.
Ak chcete, aby sa vaše deti efektívnejšie učili, pomôžte im tým, že zadáte pravidlá, kedy sa môžu hrať s PC, mobilom, … a inými technickými vymoženosťami. Zakoreňte v nich správne návyky a vaše deti ich ocenia hneď, ako zistia, že sa rýchlejšie naučili do školy a môžu sa ísť hrať.
Rodič je pre dieťa vzor. Dieťa nás sleduje pri práci, pri hre, pri učení, stále. Ak sa rozprávate s dieťaťom a pritom telefonujete, ak vám číta domácu úlohu a vy ho počúvate len na pol ucha, lebo robíte niečo iné, tak to odpozoruje a bude to robiť rovnako.
My dospelí „veríme“, že nasaje len tie naše dobré návyky.
Skúsenosť však hovorí, že dieťa zlozvyky nasaje ako špongia oveľa rýchlejšie.
Prednáška bola poučná, súhlasím s metódami. Bolo by vhodné povedať o BASICU na školách, rodičom. Odporúčala by som to mnohým rodičom, pretože ako učiteľka vidím veľké nedostatky u detí. Myslím, že by ocenili tento program.
učiteľka BB
Trápilo ma, že neviem dobre počítať. Na internete sme našli centrum BASIC, kde mi veľmi pomohli. Zistil som, že matematika nie je až taká hrozná. Ďakujem pani učiteľke Miške za jej skvelý prístup.
Oliver
Výsledok je v podstate pohoda, chuť učiť sa a k tomu výborné známky. Škoda, že je koniec. Ďakujeme pani učiteľke Lenke, ktorá v nás už pri počiatočnom pohovore vytvorila pohodu a pocit, že sme na správnom mieste. Syn sa na každú hodinu veľmi tešil a pri učení sme už viac nemali problém. BASIC nás uviedol na správnu mieru, resp. ukázal správnu cestu pri učení. Výsledok sú v podstate pohoda, chuť učiť sa a k tomu výborné známky. BASIC doporučujem určite každému, ktorý možno len nevie správnu cestu k učeniu, ale aj tomu, kto potrebuje pomôcť. Veľmi ďakujeme a vrátime sa.
Liamova mama
Vysvetliť učivo, látku, predmet hneď na začiatku. Veľmi oceňujem praktické znázornenie – demonštráciu prednášaných vecí. Kladne hodnotím uvoľnenú atmosféru, možnosť kladenia otázok, možnosť vyjadriť svoj postreh, názor. Ďakujem za mnohé impulzy, motiváciu, inšpiráciu. Ďakujem.
Petra Mókošová
Katarína Gondová (riaditeľka)
Kapitulská 12, IV.posch.974 01 Banská Bystrica
0918 603 000
Mgr. Kvetoslava Žitná (riaditeľka)
Fraňa Mojtu 18 (budova Mediahaus, prízemie), 949 01 Nitra
0905 222 644
Mgr. Emília Trhanová (riaditeľka)
Kalvínske námestie 2/126 (1. poschodie, oproti mlynu), 934 01 Levice
0917 171 704
Andrea Venényová (riaditeľka)
Krajinská cesta 3 (budova Stavomontu), 921 01 Piešťany
0903 746 612
Lucia Karovičová (riaditeľka)
Šafárikova 183/47, Senec 90301
0908 738 644
Bc. Lenka Gawronová (lektorka)
Hasičská č.2 (Meštiansky dom), Trenčín
0911 777 037
Mgr. Monika Závodná (riaditeľka)
Hlavná 6/11 , 917 01 Trnava
0905 763 422
Lenka Balážová (riaditeľka)
V.P. Tótha 17, 960 01, Zvolen, II. poschodie
0918 606 000