Nedávno som išla s jedným známym v aute ako prísediaca. Bol to šofér, ktorý slovami nešetril, stále niečo komentoval a robil si posmešky z toho, ako sa vodič pred nami nenaučil ešte jazdiť.
„Pozri sa ako ide! Myslí si, že je lietadlo? Keď nie je v strede, tak aspoň jedno koleso má cez stredovú čiaru. Čo pil? Ten nie je asi OK.“
Tak sme ho radšej predbehli. Takého šoféra je dobré mať radšej za sebou?
„Aha, on telefonuje. Tak to je potom jasné!“
Možno ste to tiež zažili. Šofér, čo telefonoval, mal časť pozornosti inde ako pri riadení vozidla. A ten, čo išiel za ním, venoval zase pozornosť jeho čudnému správaniu a mohla mu ujsť pri tom dôležitá značka.
Predstavme si pozornosť dieťaťa pri učení ako jednu veľkú pizzu. Kým nie je rozkrájaná, tak všetku pozornosť vie dieťa venovať svoje práci – keď robí úlohy-úlohám, keď číta-čítaniu, keď sa hrá-hre,…
Akonáhle ju rozkrájame a jeden diel odovzdáme počúvaniu hudby, druhý sledovaniu prichádzajúcich správ v Messengeri, tretiu v pozadí bežiacej telke … čo mu zostane na učenie? Niekedy naozaj veľmi malinký kúsok a preto aj učenie tak vyzerá. Množstvo chýb, všetko dlho trvá. Zdá sa to byť všetko zložité, slová sa miešajú dohromady, nedávajú spolu význam a výsledok sú útek od učenia a v škole zlé známky.
Ak chcete, aby sa vaše deti efektívnejšie učili, pomôžte im tým, že zadáte pravidlá, kedy sa môžu hrať s PC, mobilom, … a inými technickými vymoženosťami. Zakoreňte v nich správne návyky a vaše deti ich ocenia hneď, ako zistia, že sa rýchlejšie naučili do školy a môžu sa ísť hrať.
Rodič je pre dieťa vzor. Dieťa nás sleduje pri práci, pri hre, pri učení, stále. Ak sa rozprávate s dieťaťom a pritom telefonujete, ak vám číta domácu úlohu a vy ho počúvate len na pol ucha, lebo robíte niečo iné, tak to odpozoruje a bude to robiť rovnako.
My dospelí „veríme“, že nasaje len tie naše dobré návyky.
Skúsenosť však hovorí, že dieťa zlozvyky nasaje ako špongia oveľa rýchlejšie.
Spoznal som tu kamaráta Martina. Rád som robil s demom a s plastelínou. Veľmi mi pomohlo, keď som si začal vyhľadávať slová v slovníku a objasňovať ich. Chodil som tu rád, lebo som sa chcel zlepšiť.
Matej
S Viki sme riešili nielen matematiku, ale aj sústredenie sa počas letných prázdnin. Viky prišla do študijného centra vo štvrtom ročníku. Mala problémy s matematikou a so sústredením sa pri učení. Prechod na druhý stupeň je s vašou pomocou jednoduchší, v matematike sa zlepšila, aj celkovo v učení, vie sa lepšie sústrediť. Do vášho centra chodí veľmi rada. Ďakujeme za pomoc a tešíme sa na ďalšiu spoluprácu!
Mama Miriam
Matika konečne nie je strašiak. Dobrý deň želám, veľmi pekne Vám ďakujem za doučovanie, veľmi nám to pomohlo. V budúcnosti vieme, kam sa obrátiť. Ak sa bude konať letný tábor, dajte mi prosím vedieť. Veľmi ste nám, teda hlavne Oliverovi pomohli, matika konečne nie je strašiak. Som rada, že som sa na Vás obrátila, naozaj odvádzate skvelú pracú!
Soňa L.
Trápilo ma, že neviem dobre počítať. Na internete sme našli centrum BASIC, kde mi veľmi pomohli. Zistil som, že matematika nie je až taká hrozná. Ďakujem pani učiteľke Miške za jej skvelý prístup.
Oliver
Katarína Gondová (riaditeľka)
Kapitulská 12, IV.posch.974 01 Banská Bystrica
0918 603 000
Evka Opatíková (lektorka)
Dunajská 4, Bratislava – Staré Mesto (5. poschodie)
0911 199 433
Mgr. Kvetoslava Žitná (riaditeľka)
Fraňa Mojtu 18 (budova Mediahaus, prízemie), 949 01 Nitra
0905 222 644
Mgr. Emília Trhanová (riaditeľka)
Kalvínske námestie 2/126 (1. poschodie, oproti mlynu), 934 01 Levice
0917 171 704
Andrea Venényová (riaditeľka)
Krajinská cesta 3 (budova Stavomontu), 921 01 Piešťany
0903 746 612
Lucia Karovičová (riaditeľka)
Šafárikova 183/47, Senec 90301
0908 738 644
Bc. Lenka Gawronová (lektorka)
Hasičská č.2 (Meštiansky dom), Trenčín
0911 777 037
Mgr. Monika Závodná (riaditeľka)
Hlavná 6/11 , 917 01 Trnava
0905 763 422
Lenka Balážová (riaditeľka)
V.P. Tótha 17, 960 01, Zvolen, II. poschodie
0918 606 000